24/3/15

Όταν το παιδί μέσα μας θυμάται...

   "Με λένε Μαρία, είμαι πέντε χρονών και ερμηνεύω από μνήμης ποίηση μουσική του μπαμπά μου που για όποιον δεν το καταλαβαίνει το “ερμηνεύω από μνήμης” θα πει ότι λέω απ' έξω δυνατά και καθαρά πολλά ολόκληρα ποίηματα που μου τα υπαγορεύει ο μπαμπάς μου επειδή κάπου μέσα στο κεφάλι μου έχω μια μνήμη που δεν φαίνεται αλλά μοιάζει με σφουγγάρι και για αυτό δεν πειράζει καθόλου που δεν ξέρω ακόμα να διαβάζω. “Υπαγορεύει” σημαίνει ότι για να τα μάθω, πρέπει πρώτα ο μπαμπάς μου να μου τα λέει πολλές φορές ξανά και ξανά και αργά και όλοι ξέρουν φυσικά τί σημαίνει “ποίηση” και “μουσική” και δεν θα κάτσω να τα εξηγήσω τώρα κι αυτά.

       Ο μπαμπάς μου είναι πολύ διαφορετικός από τους μπαμπάδες των φιλενάδων μου, η μαμά μου όμως μοιάζει ακριβώς με τις μαμάδες γιατί με πιέζει να φάω το σπανακόρυζο που εμένα δεν μου αρέσει καθόλου και θέλω να το φτύνω αλλά εκείνη πάντα με πιέζει γιατί λέει ότι το σπανακόρυζο είναι το πιο νόστιμο επειδή το σπανάκι είναι από το χωριό μας και έχει μέσα και σίδερο που θα με κάνει πολύ δυνατή όμως εγώ το βρίσκω απαίσιο γιατί μοιάζει συνέχεια με κάτι χαλασμένο και δεν βρίσκω κανένα σίδερο πουθενά εκεί μέσα αλλά μόνο όλα αυτά τα πράσινα που μοιάζουν με σκουλίκια κι όταν της λέω να το φάει αυτή θυμώνει. Κι ακόμα η μαμά μου με πιέζει πάντα να πηγαίνω στο σχολείο γιατί πρέπει λέει να πηγαίνω στο σχολείο αλλά εγώ το σιχαίνομαι το σχολείο και κάθε πρωί που πίνω το γάλα μου σκέφτομαι το σπανακόρυζο και όλα τα αηδιαστικά που υπάρχουν για να μπορέσω να ανακατευτώ και να κάνω εμετό και μετά να μην πάω στο σχολείο. Ο μπαμπάς μου δεν με πιέζει για τίποτα και συνέχεια λέει στη μαμά μου να κάνει κι εκείνη το ίδιο αλλά η μαμά μου δεν τον ακούει και κάνει ακόμα του κεφαλιού της.



        Ο μπαμπάς μου λέει πάντα ότι πρέπει να υπάρχει λεφτεριά στα πιτσιρίκια και τα πιτσιρίκια είμαι εγώ και οι φίλοι μου και για αυτό μια μέρα ο μπαμπάς μου ήρθε στο σχολείο στο μεγάλο διάλειμμα που είναι δέκα ολόκληρα λεπτά και έφερε μαζί του το μαύρο κασετόφωνο που έχουμε στο σπίτι και μας έβαλε όλους να φωνάζουμε “λεφτεριά στα πιτσιρίκια” δυνατά και πολλές φορές και το μαύρο κασετόφωνο ρούφαγε τις φωνές μας και επειδή αυτή η ιδέα άρεσε σε όλους τους φίλους μου αρχίσανε να φωνάζουνε όλοι μαζί και προσπαθούσανε μάλιστα να φωνάξουνε ο ένας πιο δυνατά από τον άλλο που ο μπαμπάς μου χάρηκε τόσο πολύ που υποσχέθηκε ότι θα ξαναέρθει κι άλλη μέρα για να μας γράψει μέσα στο μαύρο κασετόφωνο και τότε οι φίλοι μου χαρήκανε κι αυτοί ακόμα περισσότερο και φωνάζανε ακόμα πιο δυνατά. Εγώ όμως ντρεπόμουνα γιατί κανένας από τους άλλους μπαμπάδες δεν κάνει τέτοια πράγματα στα διαλείμματα αλλά δεν το είπα σε κανέναν και δεν προσπαθούσα καθόλου να φωνάζω δυνατά και για αυτό μόνο τα αγόρια ακούγονται μέσα στην κασέτα με τις αγριοφωνάρες τους αλλά ακούγονται λίγο και τα κορίτσια. Όμως όλα μα όλα τα άλλα ποιήματα του μπαμπά μου, ο μπαμπάς μου είπε ότι θα τα απαγγείλω εγώ και για αυτό τη δική μου φωνή δεν την γράφουμε στο μαύρο κασετόφωνο που έχει μόνο πέντε κουμπιά αλλά πηγαίνουμε κάπου αλλού που για να πάμε εκεί κάνουμε ολόκληρο ταξίδι.

       Εκεί είναι ένα στούντιο που είναι κάτι το πολύ ειδικό και εκεί είναι πάντα ένας φίλος του μπαμπά μου που μας περιμένει που είναι κι αυτός πολύ ειδικός επειδή μόνο αυτός ξέρει και πατάει όλα τα κουμπιά που έχει το στούντιο που είναι εκατομμύρια. Και επειδή είναι τόσο ειδικός, αυτός έχει και κάτι ειδικά κλειδιά για να μπαίνουμε και να βγαίνουμε από το στούντιο όποτε θέλουμε. Και ακόμα έχει και γκρι μαλλιά στο κεφάλι του. Εγώ όταν πάμε εκεί είμαι όρθια μπροστά στο ειδικό μικρόφωνο που δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο και λέω τα ποιήματα που έχω μάθει στο σπίτι από την αρχή μέχρι το τέλος χωρίς να πάρω ανάσα και επειδή έχω κι αυτή τη μνήμη μέσα μου δεν ξεχνάω ούτε μια λέξη και για αυτό κάθε φορά ο μπαμπάς και ο φίλος του με χειροκροτούν και μου λένε μπράβο γιατί κάνω κάτι που είναι πάρα πολύ σπουδαίο και επειδή αυτό γίνεται τις ώρες που θα έπρεπε όπως λέει η μαμά να είμαι στο σχολείο εγώ είμαι πολύ χαρούμενη.

     Ο μπαμπάς μου λέει ότι αισθάνεται πολύ περήφανος επειδή τα ποιήματά του μιλάνε για όλο τον κόσμο και για ένα σωρό ωραία πράματα που είναι η ειρήνη, η δικαιοσύνη και η ελευθερία και εγώ είμαι πολύ περήφανη γιατί παρόλο που δεν ξέρω να διαβάζω, έχω μάθει ένα σωρό δύσκολες λέξεις και δεν μπερδεύομαι καθόλου και μπορώ να πω μονοκοπανιάς ιμπεριαλισμός, καπιταλισμός, βιοπαλαιστής,μονοπώλειο, πλουτοκρατία, χαφιεδισμός, και πάρα πολλές ακόμα που τις γράφει όλες ο μπαμπάς μέσα στα ποιήματά του γιατί με αυτά τα ποιήματα εμείς τα πιτσιρίκια μια μέρα θα αλλάξουμε τον κόσμο κι αυτό θα γίνει πολύ εύκολα επειδή ο μπαμπάς θα δώσει την κασέτα μου σε όλους μου τους φίλους και στους γονείς τους και στη δασκάλα μου αλλά θα τη δώσει και σε όλους τους άλλους στον κόσμο για να μάθουν όλοι τί σημαίνουν αυτές οι λέξεις και τότε θα αλλάξει ο κόσμος και τότε θα είναι όλα τα παιδιά χαρούμενα κι ευτυχισμένα και θα παίζουν ελεύθερα και για αυτό και εγώ βοηθάω τον μπαμπά μου με τα ποιήματά του.

       Όμως παρόλο που ο μπαμπάς μου έχει ωραίες ιδέες, σήμερα έχω θυμώσει πάρα πολύ μαζί του. Έχω κρυφτεί κάτω από το κρεβάτι του μπαμπά και της μαμάς και δεν βγαίνω έξω με τίποτα. Εδώ έχω την καλύτερη κρυψώνα μου και εδώ έρχομαι και κρύβομαι όταν δεν θέλω να φάω το σπανακόρυζο και όταν δεν θέλω να πάω στο σχολείο επειδή το κρεβάτι είναι μεγάλο και δεν μπορεί η μαμά να με φτάσει. Ξέρω ότι σε λίγο θα έρθει ο μπαμπάς και θα σκύψει κάτω από το κρεβάτι και θα με παρακαλάει πάλι να βγω έξω για να πάμε στο ειδικό στούντιο αλλά εγώ δεν θα βγω ποτέ. Θα μείνω εδώ κλαίγοντας και χωρίς να τρώω τίποτα για εκατό μέρες και εκατό νύχτες, μέχρι να αλλάξει γνώμη και να μου μάθει ένα άλλο ποίημα γιατί το ποίημα που θέλει να πω, εγώ το μισώ εκατομμύρια.

     Ο μπαμπάς όμως δε λέει να το καταλάβει και επιμένει ότι το ποίημα έχει δίκιο γιατί με έχει δει πάρα πολλές φορές όταν βλέπω τα στρουμφάκια να αποβλακώνομαι και να μπαίνω μέσα στην τηλεόραση. Εμένα όμως τα στρουμφάκια είναι το πιο αγαπημένο μου παιδικό από όλα και ποτέ δεν θα έλεγα κάτι κακό για τα στρουμφάκια. Και λέει βλακείες γιατί ποτέ μα ποτέ δεν έχω μπει μέσα στην τηλεόραση. Ο μπαμπάς όμως και πάλι δεν καταλαβαίνει καθόλου γιατί έγραψε ένα πολύ κακό ποίημα για τα στρουμφάκια που ξεκινάει και λέει ότι  “αποβλακώνουν τα παιδιά με τα στρουμφάκια και το αμπεμπαμπλόμ” και θέλει τώρα να το πω κι εγώ. Αν είχε μέσα μόνο το αμπεμπαμπλόμ θα το έλεγα αμέσως χωρίς να με νοιάξει γιατί το αμπεμπαμπλόμ δεν μου αρέσει καθόλου. Όταν του το είπα, αυτός είπε ότι και τα στρουμφάκια είναι το ίδιο πράμα και αποβλακώνουν τα παιδιά. Εγώ δεν καταλαβαίνω τί ακριβώς σημαίνει “αποβλακώνουν” αλλά ξέρω ότι είναι κάτι πάρα πολύ κακό. Τα στρουμφάκια όμως εμένα δεν μου έκαναν ποτέ κάτι κακό και ο μπαμπάς δεν το καταλαβαίνει και θέλει να με βάλει να πω ψέματα και να τα κατηγορώ. Άμα το καταλάβαινε όμως πόσο ψέματα είναι, δεν θα το ήθελε ούτε αυτός, γιατί όλα τα άλλα ποιήματά του λένε μόνο την αλήθεια κι αυτό είναι πάρα πολύ άδικο για τα στρουμφάκια γιατί δεν έχουν κάνει ποτέ τίποτα και εγώ του είπα να γράψει “αποβλακώνουν” για το Δρακουμέλ που αυτός είναι που συνέχεια προσπαθεί να κάνει κακό στα στρουμφάκια και να τα φάει όλα, αλλά ο μπαμπάς πάλι δεν θέλει να αλλάξει το ποίημα.

    Ώρες ώρες δεν καταλαβαίνω τον μπαμπά μου γιατί μου θυμίζει τη μαμά μου και τώρα δεν καταλαβαίνω ούτε εμένα γιατί ξαφνικά πεινάω πολύ και ο μπαμπάς με έπεισε να βγω από την κρυψώνα μου και να πω τελικά όλα αυτά τα απαίσια και άδικα ψέματα για τα στρουμφάκια γιατί έχουμε κάνει λέει συμφωνία να πλάσουμε ένα καλύτερο κόσμο με ελεύθερα πιτσιρίκια. Αλλά κι εγώ εκεί που θα λέω το χαζοποίημα, θα εύχομαι συνέχεια κρυφά από μέσα μου με όλη μου την ψυχή να είναι και τα στρουμφάκια ελεύθερα σε αυτόν τον καλύτερο κόσμο."

 Για μας τους γονείς που ακόμα και στο όνομα ενός καλύτερου κόσμου καταπιέζουμε και χάνουμε τη φωνή του παιδιου μας..

Ευχαριστώ πολύ τη φίλη μου για την ανάμνηση της...

3 σχόλια:

  1. Ένα βραβείο από μένα για σένα,αν θέλεις να το παραλάβεις, θα το βρεις εδώ: https://mummyslittleman.wordpress.com/2015/09/28/to-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%B2%CE%B5%CE%AF%CE%BF-liebster/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ShareThis