14/7/14

Μα όλοι μου λένε ότι χωρίς τιμωρίες και καμιά φωνή δεν θα μάθει ποτέ....



Ο Θοδωρής 40 χρονών και η Άννα 35, γονείς του 2χρονου Μάκη παίζουν

Κάθονται σε ένα τραπέζι  με τρία μακρόστενα τουβλάκια ο καθένας. Ο Θοδωρής θα ακολουθεί την Άννα χωρίς να μιλάει, μιμείται το 3χρονο γιο του. Κάθε φορά που δεν θα κάνει αυτό που του λέει η Άννα, θα πηγαίνει τιμωρία, θα ακούει φωνές, θα του στερούνται προνόμια, για να μάθει

  - Θοδωρή θέλω να φτιάξεις με τα τουβλάκια το γράμμα Π

Ξεκινάει, βάζει τα τουβλάκια στο σχήμα Π

- Θοδωρηηηηη, όχι έτσι, μην το  ξανακάνεις έτσι!!

Ο Θοδωρής  προβληματίζεται, μόνο έτσι ξέρει να φτιάχνει το Π
Ξαναπροσπαθεί

Η Άννα του  χτυπάει το χέρι..

Όχι έτσι, χαζός είσαι;;; Μην σε ξαναδώ να το φτιάξεις έτσι, πραγματικά θα φας τιμωρία

Η Άννα κάθεται και φτιάχνει το γράμμα Π ακριβώς όπως το έφτιαξε ο Θοδωρής. Ο Θοδωρής κοιτάζει σκέφτεται αφού το φτιάχνει έτσι η Άννα μάλλον κάτι δεν έκανα καλά πριν. Το ξαναφτιάχνει με τον ίδιο τρόπο

Θοδωρή τα νεύρα μου, πόσες φόρες θα σου πω ότι αν ξαναφτιάξεις έτσι το γράμμα Π θα φας τιμωρία. Πήγαινε να κάτσεις λίγο εκεί να σκεφτείς για να μην το ξανακάνεις. 

Ο Θοδωρής κάθεται στη γωνιά και σπάει το κεφάλι του. Δεν ξέρει, δεν μπορεί να σκεφτεί κανένα άλλο τρόπο να φτιάξει το ηλίθιο το γράμμα το Π. Αρχίζει και εκνευρίζεται και πιστεύει ότι η Άννα δεν ξέρει τι θέλει, δεν ξέρει τι της γίνεται και ούτε ξέρει τι πρέπει να κάνει. Μόνο έτσι ξέρει να γραφεί το Π.
-

-   - Για έλα εδώ, το σκέφτηκες;;;
- Εμμ ναι. 
- Ωραία για φτιάξε το γράμμα Π

Ο Θοδωρής πραγματικά δεν ξέρει τι γίνεται, δεν θέλει να ξαναμπεί τιμωρία, δεν θέλει να του ξαναχτυπήσει το χέρι η Άννα, δεν θέλει να του φωνάξει αλλά έτσι μόνο ξέρει να φτιάξει το γράμμα Π.
Το ξαναφτιάχνει έτσι αλλά λίγο στραβό

- Θοδωρή, αυτό ήτανε, δεν έχει ειδήσεις το βράδυ, ούτε μπάλα. Μέχρι να φτιάξεις το γράμμα Π όπως πρέπει. Κατάλαβες;;
-   - Μα ρε Άννα, σοβαρολογείς έχει τελικό, τι ηλίθιο παιχνίδι είναι αυτό
- Δεν έχει μα, αυτό που είπα! Δεν θα καθόμαστε εδώ δέκα ώρες για να κάνεις συνέχεια την ιδία βλακεία, πρέπει να μάθεις.

Ο Θοδωρής τώρα τα έχει πάρει κρανίο κανονικά. Θέλει να τη σφάξει την Άννα, και είναι σίγουρος ότι θα ξαναμπεί τιμωρία, και θα του φωνάξει γιατί δεν έχει ιδέα πως αλλιώς να γράψει το γράμμα Π. Χέστηκε λοιπόν. Αρχίζει και το γραφεί όπως ξέρει, και να πάλι φωνές η Άννα, χέστηκε το γραφεί πάλι έτσι, και να πάλι τιμωρίες, και τώρα είναι τσαντισμένος και το κάνει επίτηδες να της δείξει ότι επιτέλους δεν ξέρει τι της γίνεται, και γίνεται αυθάδης, και αγενής και στο τέλος τα παραταθεί και λέει:

- Δεν μας χεζεις κι εσύ και τα τουβλάκια;;;

Αλλιώς

Κάθονται σε ένα τραπέζι  με τρία μακρόστενα τουβλάκια ο καθένας. Ο Θοδωρής θα ακολουθεί την Άννα χωρίς να μιλάει, μιμείται το 2χρονο γιο του. 

Ο Θοδωρής φτιάχνει το γράμμα Π όπως ξέρει

- Θοδωρή, το ξέρω ότι έτσι ξέρεις να γραφείς το γράμμα Π, αλλά θέλεις να σκεφτούμε πως αλλιώς θα μπορούσες να το γράψεις; Όρθιο; Ανάποδα; Μήπως όρθιο θα σε βοηθούσε περισσότερο να έχεις χώρο; Να το βλέπεις καλύτερα;

Η Άννα κάθεται και φτιάχνει το Π όρθιο. Ο Θοδωρής βλέπει ότι ναι πράγματι όρθιο του φαίνεται καθαρότερα. Την επομένη φορά το φτιάχνει όρθιο.

- Κωωωωωσταααα αν ξαναπετάξεις χαλίκια θα φας καμία!
-   - Κωωωωσταααα αν κλωτσήσεις φεύγουμε!
- Κωωωστα αν μου ξαναφωνάξεις και ξαναμιλήσεις έτσι έχεις πάει στο δωμάτιο σου (με φωνές) 
- Κώστα αν μου ξαναπείς ψέματα για να κάνεις κάτι  θα πας στο δωμάτιο σου 
-  - Κώστα αν ξανακάνεις καμία βλακεία φύγαμε (Είναι δυνατόν, τι εστί βλακεία??Τι εστί βλακεία μπαμπά;;; )

Ο Κώστας όταν θυμώνει ξέρει να πετάξει χαλίκια, μόνο αυτό ξέρει.
Ο Κώστας όταν δεν θέλει κάτι ξέρει να κλωτσήσει αυτό του έρχεται
Ο Κώστας όταν του έρχεται να φωνάξει βλέπει τη μαμά του που φωνάζει και κάνει το ίδιο
Ο Κώστας λέει ψέματα για να πετύχει κάτι γιατί η μαμά του λέει ψέματα για να πετύχει κάτι
Ο Κώστας δεν έχει ιδέα τι είναι βλακεία, που να ξέρει τι θεώρει ο πατέρας του βλακεία, όταν η παρόρμηση του είναι η μονή που γνωρίζει;;

- Κώστα μου που είναι το πρόβλημα, τι θέλεις να κάνεις
-   - Μαμά δεν μου δίνει την μπάλα!
- Και δεν σου αρέσει; 
-  - Οχιιιιιι 
-  - Χμμ δεν πετάμε όμως χαλίκια, είναι επικίνδυνο, πως αλλιώς μπορείς λες να του πεις ότι δεν σου αρέσει, τι άλλο μπορούμε να κάνουμε;; Θέλεις να σου πω τι σκέφτομαι;;

Οι τιμωρίες, φωνές, στερήσεις προνομιών, δεν βοηθάνε τα παιδιά να μάθουν τίποτα. Πάλι το ίδιο τους έρχεται να κάνουν. Στο τέλος ή θα το κάνουν κρυφά ή δεν θα έχουν ιδέα γιατί δεν πρέπει να κάνουν κάτι.  Και πάνω από όλα στερούν από το παιδί την γονεική αγάπη και αποδοχή

Η Άννα στο πρώτο παράδειγμα φαίνεται πραγματικά σαν να μην ξέρει τι της γίνεται, σαν να μην έχει ιδέα που πάνε τα τέσσερα, και σαν να μπερδεύει το Θοδωρή  με αποτέλεσμα να τον εκνευρίζει.

 Πάνω από όλα είμαστε το πρότυπο για να μιμηθεί το παιδί, να μάθει, και μετά με αγάπη και αποδοχή σιγά σιγα το καθοδηγούμε.

1 σχόλιο:

  1. Για ρίξε μια ματιά εδώ Χριστίνα μου! Από μένα, για σένα που με έχεις βοηθήσει τόσο πολύ, χωρίς καν να το ξέρεις... http://kathemeragoneis.blogspot.gr/2015/01/blog-post_89.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ShareThis