24/6/13

Συμβουλές και αυτονομία!

Έφη, 7 χρονών (νομίζω η ιστορία μπορεί να είναι παρόμοια και για μεγαλύτερα παιδάκια)

(Το Εφάκι είναι καλεσμένο στο πάρτυ γενεθλίων της καλύτερης της φίλης αλλά δεν θέλει να πάει γιατί ξέρει ότι θα πάνε και κάποια κοριτσάκια που δεν συμπαθεί και το λέει στη μαμά της)

- Μαμά δεν θέλω να πάω καθόλου. Θα έρθει και η Μαρία και όλο μου λέει οτι φοράω τα ίδια ρούχα στο σχολείο και ότι τα μαλλιά μου είναι πολύ κίτρινα!Συζητάει με την Άννα και ψιθυρίζουν.

- Πρέπει να πας Εφάκι, η Κωσταντίνα είναι η καλύτερη σου φίλη θα στεναχωρηθεί πολύ αν δεν πας.

Λες και δεν το ξέρω ότι θα στεναχωρηθεί η Κωσταντίνα, κάτι μου είπε τώρα η μαμά, το πρόβλημα είναι ότι δεν θέλω να πάω γιατί θα είναι εκεί η Μαρία και η Άννα δεν μπορώ

- Ναι μαμά το ξέρω ότι θα στεναχωρηθεί η Κωσταντίνα, αλλά δεν θέλω να πάω γιατί θα είναι εκεί η Μαρία και η Άννα.


- Εγώ λέω να κάνεις μια θυσία για να μην στεναχωρήσεις τη φίλη σου και εγώ είμαι σίγουρη οτι θα περάσετε πολύ καλά.

Η μαμά μου δεν γνωρίζει καν την Μαρία και την Άννα και μου λέει ότι θα περάσω καλά. Μα δεν ακούει που της λέω ότι μου φέρονται άσχημα? Και να κάνει αυτή μια θυσία για δική της φίλη, δεν θα μου πει εμένα τι θα κάνω!

- Όχι μαμά δεν θα κάνω θυσία όπως το λες και δεν έχεις ιδέα τι κορίτσια είναι αυτά και πως μου φέρονται οπότε μην λες οτι θα περάσω καλά χωρίς να ξέρεις!

- Μα κοριτσάκι μου, σου το λέω γιατί ξέρω ότι μερικές φορές νομίζουμε οτι κάτι δεν θα πάει καλά και πάει. Και νομίζω ότι είναι πολύ άσχημο να μην σε δει η Κωσταντίνα για αυτά τα κορίτσια.

Ναι όλα τα ξέρει η μαμά μου. Εγώ χαζή είμαι δηλαδή? Με νευριάζει η μαμά μου τώρα.

- Εφάκι μου εγώ λέω να πας, δεν είναι σωστό να μην πας, δεν κάνουν έτσι οι σωστοί φίλοι. Άντε μια χαρά θα είναι ομορφούλα μου, θα δεις.

- Να πας εσύ που ξέρεις πως κάνουν οι σωστοί φίλοι!!Και που τα ξέρεις όλα!! Εγώ θα κάνω ότι θέλω!

- Ε τότε Εφάκι είναι δικό σου το πρόβλημα, κάνε ότι νομίζεις
- Α ωραία μαμά είσαι!! Να μην με βοηθήσεις, κι εγώ σε ποιόν θα μιλήσω??

Χμμ το θέμα της συμβουλής των γονιών μπροστά στο πρόβλημα του παιδιού!! Συμβουλεύουμε?? Ή απο ότι φαίνεται αυτό τους εκνευρίζει, τους κάνει να νιώθουν χαζούς, ότι δεν τους καταλαβαίνουμε? Αν τους αφήσουμε μόνους τους πάλι νομίζουν ότι τους αγνοούμε. 
Αυτήν την φορά βασιζόμενη στο βιβλίο που παραθέτω παρακάτω θα ξαναγράψω την ιστορία για το πως η καημένη η μαμά θα μπορούσε να βοηθήσει το κοριτσάκι της. 

Μαμά δεν θέλω να πάω καθόλου. Θα έρθει και η Μαρία και όλο μου λέει οτι φοράω τα ίδια ρούχα στο σχολείο και ότι τα μαλλιά μου είναι πολύ κίτρινα!Συζητάει με την Άννα και ψιθυρίζουν.

- Χμμ απο ότι μου λες καταλαβαίνω ότι από τη μια θέλεις να πας γιατί είναι το πάρτυ της Κωσταντίνας και την αγαπάς πολύ αλλά δεν θέλεις να συναντήσεις την Μαρία και την Άννα γιατί σε πειράζουν?

-Ναι μαμά, και δεν ξέρω τι να κάνω καθόλου. Θα είναι εκεί και ο Μάριος και η Νίκη που παίζουμε πολύ ωραία. Αλλά αν τις ακούσεις την Άννα και την Μαρία, όλο ψψψψ και όλο ψψψψ και νομίζω ότι μιλάνε για μένα συνέχεια. Και νιώθω τόσο άσχημα

- Με άλλα λόγια το θέμα είναι πως θα καταφέρεις και να πας στο πάρτυ και να περάσεις καλά και να αποφύγεις τα δύο αυτά κορίτσια ε?

(Η μαμά αφήνει το Εφάκι να σκεφτεί δεν λέει τίποτα)

Ναι, πως να το κάνω? Να πάω νωρίτερα να περιμένω να έρθουν και να έχω βρει τη γωνιά μου με τους φίλους μου να μην τις βλέπω? Να πάρω σοκολάτες για όλους για να μην μπορούν να πουν τίποτα απο τη χαρά τους?

- Μαμά δεν ξέρω, δεν μπορώ να σκεφτώ πως να το αντιμετωπίσω!

- Τι λες να πάρεις μαζί σου το dvd με τη μπάρμπι? Πως σου φαίνεται? Αν κάτσετε να το δείτε θα είστε όλοι μαζί

- Όχι δεν θέλω.

- Ααα μήπως να πάρεις μαζί σου το επιτραπέζιο που σου πήρε ο νονός? Να παίξετε όλοι μαζί σαν ομάδα? Πως σου φαίνεται αυτό σαν ιδέα?

- Χμμ όχι δεν θέλω.

Πάντως Εφάκι μου εγώ πιστεύω ότι είναι σημαντικό να μην απογοητεύεις ένα φίλο γιατί συμπεριφέρονται έτσι κάποια άλλα παιδιά. Αλλά ότι αποφασίσεις να κάνεις εγώ μαζί σου!!

Ουφ τι ωραία που είναι να μιλάω με τη μαμά. Λες να πάω και να μην με νοιάζει? Γιατί ναι μπορεί να στεναχωρεθεί η Κωσταντινα. Αλλά και η Άννα...


Συμβουλές
Το παιδί θέλει να το βοηθήσουμε να ξεκαθαρίσει τι αισθάνεται και τι πιστεύει, είναι μπερδεμένο για κάποιο πρόβλημα του. Με το να του δίνουμε μια έτοιμη συμβουλή, μπορεί να το κάνουμε να νιώθει χαζό (Εγω δεν το σκέφτηκα αυτό?), να θυμώσει γιατι του κάνουμε υπόδειξη και χρησιμοποιούμε πάλι την εμπειρία μας ως μεγάλοι και δεν το ακούμε. Καλό είναι μόνο του να σκεφτεί τις λύσεις του, εμείς να του προτείνουμε κάποιες λύσεις και αν θέλει τις ακολουθεί και στο τέλος να του δώσουμε την δίκη μας άποψη και τις αξίες μας ως γονείς χωρίς να απαιτήσουμε να τις ακολουθήσει. Μην φοβάστε τις έχουν σίγουρα στο μυαλουδακι τους!

Βιβλιογραφία ( Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από τη βιβλιογραφία και το συμπέρασμα βασίζεται σε αυτήν) Faber A.& Mazlish E.(1999) How to talk so kids will listen & listen so kids will talk, PICADILLY PRESS, LONDON (1999)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis