13/6/13

Ο Έκτορας σπρώχνει παιδάκια

Έκτορας, 2,5 χρονών

(Ο Έκτορας έχει πάει με τη μαμά του στις κουνιές. Ο Έκτορας μιλάει πολύ λίγο)

Με αυτήν την μπουλντόζα θα γεμίσω χαλίκια το φορτηγό μου και θα τα ρίξω στην τσουλήθρα. Σιγά σιγά βρουμ βρουμ, οοοοοοοόλα μέσα στο φορτηγό. Θα μου φτάσει το χαλίκι να μπούνε όλα?

(Τον πλησιάζει ένα άλλο παιδάκι)

- Να πάρω το φορτηγό?
- Όχι
- Θέλω να παίξω

Βάζω τα χαλίκια για να γεμίσει το φορτηγό μου, μικρή μπουλντόζα, γεμίζει αργά

(Το άλλο παιδάκι του το παίρνει από τα χέρια και ο Έκτορας το τραβάει)

Οοοοοοοόχι, άσε το φορτηγό, μου αδειάζεις τα χαλίκια, τα γέμιζα τόση ώρα. Το πηηηηήρε, δεν θέλω να το πάρει,καθόλου πρέπει να το γεμίσω πάλι και η μπουλντόζα είναι μικρή, και δεν έχω φορτηγό. Μου πήρε το φορτηγό!!

(Ο Έκτορας τρέχει πίσω από το παιδάκι εκνευρισμένος τον σπρώχνει με δύναμη και πέφτει κάτω, του βουτάει το φορτηγό και πηγαίνει προς την μπουλντόζα.)


- Έκτορα, τι έκανες εκεί? Έσπρωξες το παιδάκι και έπεσε και χτύπησε? Δεν έχουμε πει δεν χτυπάμε?Θα σου άρεσε να σε χτυπήσουν εσένα? Αν ξαναχτυπήσεις φύγαμε αμέσως!Το παιδάκι ήθελε να παίξετε μαζι

-Όχι, όχι φύγουμε μαμά

Μα, δεν ήθελα καθόλου, καθόλου να μου το πάρει,έβαζα τα χαλίκια και μου πήρε το φορτηγό,είπα όχι και μου το πήρε, το ήθελα πίσω, θέλω να ρίξω χαλίκια στην τσουλήθρα. Δεν θέλω να φύγουμε, μου πήρε το φορτηγό μαμά και δεν ήθελα, καθόλου, καθόλου δεν ήθελα.Δεν είδες που μου πήρε το φορτηγό, το πήρα πίσω. Η μαμά δεν είδε? Γιατί δεν με θέλει και μιλάει έτσι? Δεν θέλω η μαμά να μιλάει έτσι

(Το παιδάκι έρχεται πάλι και παίρνει τη μπουλντόζα. Ο Έκτορας με μανία τον σπρώχνει τον τραβολογάει και είναι τόσο εξοργισμένος που κοκινίζει ολόκληρος)

- Έκτοραααα, κοντά τα χέρια σου αμέσως,τι πράγματα είναι αυτά. Δεν πονάμε τα παιδιά, δεν τα χτυπάμε. Σταμάτα αμέσως να φωνάζεις. Δεν έχουμε πει ότι δεν χτυπάμε??

(Ο Έκτορας είναι εκτός εαυτού χτυπάει τώρα τη μαμά του, αρχίζει να χτυπιέται κάτω και να ουρλιάζει)

ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΠΑΡΕΙ ΤΗΝ ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΑΑΑΑΑ!! ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΕ ΑΦΗΣΕΙ ΗΣΥΧΟ!!!ΘΕΛΩ ΝΑ ΦΥΓΕΙΕΙΕΙΕΙΕΙΕΙ!!...
ΑΣΕ ΜΕ ΜΑΜΑΑΑΑ!!ΠΗΡΑ ΜΟΝΟ ΤΗ ΜΠΟΥΛΝΤΟΖΑΑΑ!

Δεν θέλω τη μαμά μου να μου κρατάει τα χέρια και να φωνάζει, νιώθω άσχημα πολύ, η μαμά δεν με θέλει επειδή πήρα τη μπουλντόζα, λέει ότι το χτύπησα, πως να έπαιρνα την μπουλντόζα? Θέλω να φύγω

- Τι έπαθες τώρα, θύμωσες και απο πάνω και χτυπάς και τη μαμά? Ξέρεις πόσο άσχημος είσαι όταν θυμώνεις, δεν αρέσει στη μαμά καθόλου! Δεν θυμώνουμε όταν φταίμε και δεν χτυπάμε τη μαμά ποτέ!

Η μαμά δεν θέλει να νιώθω έτσι, δεν της αρέσει, εγώ όμως δεν θέλω, ακόμα...

Γιατί τα νήπια σπρώχνουν και είναι επιθετικά?

Ο θυμός είναι μια φυσιολογική αντίδραση του οργανισμού. Όταν το παιδάκι πήρε το φορτηγό του μικρού Έκτορα, θύμωσε πολύ. Ο θυμός κυρίευσε τους μυς του αλλά το παιδί δεν ξέρει να αποδίδει με λέξεις τον λόγο που θύμωσε, δεν ξέρει να συκρατεί τις παρορμήσεις του στο πλαίσιο του μυαλού του, να οργανώσει το βίωμα του, να δώσει νόημα σε αυτό που αισθάνεται και δεν είναι καθόλου σε θέση να πει με λόγια αυτό που ζει, να εκφραστεί λεκτικά. Επομένως το σπρώξιμο, το τράβηγμα, η απότομη κίνηση είναι η έκφραση του αυτή τη στιγμή.
Η μαμά του μικρού Έκτορα δεν θέλει να χτυπάει το παιδάκι της και να σπρώχνει, θέλει να του μάθει να μην χτυπάει αλλά δεν αποδέχεται πρώτα ότι ο Έκτορας είχε δίκιο που θύμωσε γιατί ήθελε την μπουλντόζα, να αφήσει το θυμό να εκδηλωθεί, συκρατώντας τον για να μην κάνει κακό στον εαυτό του ή χτυπήσει την ίδια και τέλος πολύ σημαντικό να του πει ότι μπορεί να εκφραστεί με λέξεις, όσες ξέρει όσες μπορεί. 

Τα συναισθήματα των παιδιών μας είναι σημαντικά, όλα, να τα αποδεχόμαστε, να τα αναγνωρίζουμε για να νιώθουν έτσι ότι είναι αποδεκτά. Εάν πείσουμε ένα παιδί ότι ο θυμός δεν είναι αποδεκτό συναίσθημα θα του έχουμε κάνει ήδη ζημιά. 
Αλήθεια όμως αναρωτιόμαστε γιατί τα παιδία μας σπρώχνουν, για φανταστείτε να μην έκαναν τίποτα, να μην θύμωναν, δεν ξέρω πιο ανησυχητικό θα μου φαίνονταν.

Πολυ ωραίο βιβλίο, το προτείνω ανεπιφύλακτα

Βιβλιογραφία ( Η ιστορία είναι εμπνευσμένη από τη βιβλιογραφία και το συμπέρασμα βασίζεται σε αυτήν)
Isabele Filliozat,(1999)  Στην καρδιά των συναισθημάτων του παιδιού Εκδόσεις Ενάλιος (2000), ISBN-960-536-061-6

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ShareThis